Hjälp med inloggning

Det är enkelt att logga in på Medlemswebben och på Medlemsappen. På den här sidan får du hjälp med inloggning.

För att få tillgång till full funktionalitet på våra e-tjänster behöver du vara medlem i Mellanskog. Är du inte redan det kan du ansöka om medlemskap direkt.

BLI MEDLEM HÄR

Logga in med Mobilt BankID

Innan du börjar behöver du se till att du har installerat Mobilt BankID på din telefon.

Logga in på Medlemswebben och Medlemsappen
För att logga in på Medlemswebben, gå till Logga in som du hittar längst upp på vår hemsida. Skriv in ditt personnummer och signera med Mobilt BankID. Därefter är du inloggad. Logga in i appen genom att ange personnummer och signera med Mobilt BankID.

Logga in utan Mobilt BankID

Du kan logga in med medlemsnummer och lösenord både på Medlemswebben och på Medlemsappen. Så här gör du:

Logga in på Medlemswebben med medlemsnummer + lösenord

  1. Gå till denna sida: Glömt/hämta lösenord
  2. Skriv in ditt medlemsnummer och e-postadress och klicka på skicka.
  3. Ett lösenord skickas direkt till din e-post.
  4. Gå till inloggningen och välj fliken ”Medlemsnr/lösenord”. Använd ditt medlemsnummer och ditt lösenord för att logga in.

Logga in på Medlemsappen med Medlemsnummer + lösenord
Ladda hem medlemsappen till din telefon eller surfplatta. Logga in med ditt medlemsnummer och lösenord. Det är samma lösenord till både Medlemswebben och Medlemsappen.

Är du osäker på vad du har för medlemsnummer kan vår växel ta fram det åt dig, tel. 010-482 80 00.

Vanliga inloggningsproblem

Acceptera tredjepartskakor
Ibland kan det hända att någon inställning i din webbläsare ”blockerar” inloggning med Mobilt BankID. Mellanskog använder en tredjepartsprodukt för att kunna erbjuda inloggning med Mobilt BankID. Du kan behöva gå in och acceptera så kallade tredjepartskakor i vissa webbläsare och på vissa enheter. Här finns en beskrivning (på engelska) hur du accepterar tredjepartskakor i olika webbläsare.

Ditt företag kan ha blockerande inställningar
I vissa fall kan företags datorer ha vissa säkerhetsinställningar påslagna som gör att det inte fungerar att logga in med Mobilt BankID. Använd i sådana fall login med medlemsnummer och lösenord.

Har du laddat hem rätt app?
Dubbelkolla att du har laddat hem rätt app. Under Mellanskogs Medlemsapp ska det stå texten ”Medlem”. Mellanskog tillhandahåller även en app till entreprenörer (E-app). Står det E-app har du laddat hem fel app. Gå in i AppStore/GooglePlay och sök fram ”Medlemsappen” som du sedan laddar hem.

Behöver du ytterligare support?

Krånglar det ändå? Kontakta oss här så hjälper vi dig.